Popravilo kovinskih delov

Metal repair in the automotive industry - Henkel Adhesives - Learn more about metal repair.

NAVODILA: POPRAVILO KOVINSKIH DELOV

 

Predelava karoserije in obnova vozil sta danes pomembni področji aktivnosti v delavnicah. Za tovrstna dela obstajajo mnoga nova orodja in rešitve. V tej predstavitvi je opisana tehnika kemičnega spajkanja ter različne metode za zaščito površin.

Kliknite na spodnje povezave in spoznajte prednosti

Protikorozijska zaščita s pretvorbo površine

Metode spajkanja (lotanje, kemično spajkanje)

Dodatna protikorozijska zaščita

Popravilo kovinskih delov: dodatno znanje

Spoznajte vse potrebno o popravilu kovinskih delov.

Surove kovinske površine so zaščitene s plastjo fosfatnega nanosa (nanešen v OEM lakirnici) ter dodatno varovane z e-nanosom. Poškodba zaščitnega sloja lahko povzroči korozijo, zato jo je potrebno sanirati.  

Popravljalna dela kot so brušenje, rezanje ali varjenje lahko poškodujejo zaščitno plast. V primeru poškodbe je potrebno zaščitni sloj obnoviti.

Kako torej pri popravilu poškodovanega nanosa na hiter in učinkovit način dosežemo visoko kvaliteto?

Popravilo kovinskih delov v avtomobilski industriji - Tradicionalni nanosi za pretvorbo.

Tradicionalna metoda

  1. Pripravljen panel s surovo jekleno površino in polnilom
  2. Razpihovanje
  3. Čiščenje s TEROSON VR 20 ali Silicone Ex (običajno)
  4. Primer (sprej ali pištola)
  5. Čas sušenja: 15 do 30 minut
  6. Odstranitev odvečnega nanosa primerja
  7. Ponovno čiščenje s TEROSON VR 20 ali Silicone Ex
  8. Čiščenje orodja za sprejanje
  9. Postopek barvanja
Popravilo kovinskih delov v avtomobilski industriji - Pretvorba z brisačkami BONDERITE.

Metoda z brisačkami BONDERITE

  1. Pripravljen panel s surovo jekleno površino in polnilom
  2. Razpihovanje
  3. Čiščenje s  TEROSON VR 20
  4. Nanos sloja z brisačkami BONDERITE M-NT 1455 na surovo kovinsko površino
  5. Postopek barvanja (najkasneje 15 minut po nanosu)

Nanašanje: koristi nanašanja z brisačkami Bonderite

  • nanos v enem koraku, ni potrebe po spiranju z vodo 
  • enostaven, čist in kontroliran nanos za majhne površine, hitro in okolju prijazno
  • ni potrebno mešati ali čistiti pištole za nanos
  • enostavno odlaganje, ko se brisačka posuši je ni potrebno posebno tretirati
  • brez dodatnih nanosov
  • brez čiščenja po nanosu
  • nanašanje lahko poteka v prostoru za sprejanje
  • odlične za obrušene robove in površine (jeklo/aluminij)

Tehnični podatki in koristi brisačk BONDERITE M-NT 1455

  • prepojene brisačke, ki ustvarijo pretvorni sloj (ne vsebujejo kroma)
  • učinkovitost pri zaščiti pred rjo je dvakrat boljša kot pri obstoječih sistemih
  • izboljšan oprijem barve in lepil
  • ne vsebujejo kroma
  • nizka vsebnost hlapljivih snovi
  • nadomešča primer
  • učinkovita alternativa postopka ponovnega cinkanja
  • zdravju prijazna in varna uporaba

Splošna opozorila

Brisačke BONDERITE M-NT 1455 ustvarjajo pretvorno plast, ki nastane po kemični reakciji med kovino in nanosom.  Pretvorna površina je odlična osnova za organske zaključne nanose, barve, tesnila in lepila. Kemična reakcija bistveno poveča lepljivost in protikorozijsko odpornost kasnejših nanosov barv (vključno s primerji, pri katerih gre za večslojno nanašanje), tesnil in lepil. Pretvorna plast, ki jo nanesemo z brisačkami BONDERITE M-NT 1455 je po posušitvi končana in ne zahteva dodatnega čiščenja.

Nanašanje

Nanašajte na:

  • aluminij
  • cink, cinkove zlitine
  • surovo jeklo
  • hladno valjano jeklo
  • galvanizirano jeklo
  • nerjaveče jeklo

Ne nanašajte na:

  • primerje za barve (1K ali 2K) 
  • poliestrska polnila
  • ostanke barvnih nanosov
  • plastične dele

Ne redčite!

Po nanosu pretvorne plasti z brisačkami BONDERITE M-NT 1455 Wipes nanesite enega od slednjih nanosov:

  • e-nanos
  • temeljni nanos
  • primer
  • barvno polnilo
  • tesnilo
  • lepilo
     

Splošna opomba
Poliestrska polnila imajo najboljši oprijem na surovih kovinskih površinah.

V primeru trka ali podobnih poškodb kovinskih delov je površino potrebno popraviti. V delavnicah se najpogosteje uporablja kositrna pasta za spajkanje.

Mnogi akterji na avtomobilskem trgu iščejo rešitve za nadomestitev kositrne paste. Nova tehnologija združuje lastnosti za enostavno uporabo in učinkovitost klasičnega spajkanja. 

Popravilo kovinskih delov v avtomobilski industriji - Tradicionalna metoda popravila s kositrno pasto.

Tradicionalno spajkanje

Tradicionalna metoda vključuje delo s kositrno pasto in odprtim ognjem.

  • Metoda je omejena le na jeklene površine
  • Kositrna pasta vsebuje svinec (težka kovina)
  • Pri procesu se uporablja odprt ogenj
Popravilo kovinskih delov v avtomobilski industriji - Metoda s kemičnim polnilom 5010 TR.

Kemično polnilo –  "metoda 5010 TR"

Nova tehnologija: dvokomponentni izdelek, pripravljen za uporabo

  • Proces lahko izvajamo na jeklenih in aluminijastih površinah
  • Odlične lastnosti za modeliranje
  • Ne vsebuje težkih kovin
  • Brez uporabe odprtega ognja (varnejše delo, manj razstavljanja, itd.)

Splošna opomba
novo razviti izdelek TEROSON EP 5010 TR združuje enostaven proces dela in ekološke zahteve.


Koristi kemičnega polnila TEROSON EP 5010 TR

  • dvokomponentna kartuša z nastavkom za mešanje (brez ročnega mešanja)
  • enostaven in odmerjen nanos ter natančnost pri mešanju
  • odličen za brušenje
  • visoka odpornost proti povešanju
  • zagotavlja najvišjo kakovost modeliranja
  • “hladen” nanos (brez odprtega ognja)
  • razstavljanje okoljnih delov, kot so bočne varnostne blazine, rezervoar za gorivo, notranji deli, ni potrebno (brez tveganja poškodb električnih ali drugih komponent) 
  • brez poškodb barvnih nanosov in zaščitnih voskov

 

Tehnični podatki in koristi polnila TEROSON EP 5010 TR

  • dolg odprti čas (približno 80 minut)
  • sušenje lahko skrajšamo z uporabo grelnih blazin (FlexiTherm) ali infrardečih grelnikov (max. 60°C)
  • majhna gostota (lažje od kositrne paste)
  • se ne krči
  • brez uporabe primerja pri nanosu na aluminij in jeklo
  • edinstvena tehnologija brez svinca, skladna z OES in zahtevami zavarovanj

Pretvorba površin za protikorozijsko zaščito

Popravljalna dela kot so brušenje, rezanje ali varjenje lahko poškodujejo zaščitno plast (fosfatni sloj nanešen v OEM lakirnici, dodatno zaščiten z e-slojem).
BONDERITE M-NT 1455-W je inovativna rešitev za učinkovito in hitro prenovo pretvorbenih nanosov.


BONDERITE M-NT 1455-W so brisačke, pripravljene na uporabo   

  • brez potrebne dodatne opreme
  • brez primerja
  • izdelek ne vsebuje kroma

 

Kliknite tukaj za primer uporabe:

Uporaba BONDERITE M-NT 1455-W

Popravilo kovinskih delov v avtomobilski industriji - Pretvorba površin za protikorozijsko zaščito.