Tesnjenje spojev

NAVODILA: TESNJENJE SPOJEV

 

Uporaba tesnil v avtomobilski industriji se je v zadnjih letih znatno povečala. Spoznajte vse potrebno o tesnjenju, predvsem o tesnjenju spojev pri popravilu karoserije vozil, od uporabe standardnih nanosov do OEM tekstur.

Na spodnjih povezavah lahko spoznate več o:

Metodah spajanja

Dodatni protikorozijski zaščiti

Zgodovini tehnologij tesnjenja

TESNJENJE SPOJEV: dodatno znanje

Spoznajte vse potrebno o tesnjenju spojev.

 

Prednosti lepljenih spojev

• vzdržujejo celovitost strukture
• enakomerno prenašajo obremenitve
• obremenitve razporejajo po celotnem spoju
• omogočajo dodatno tesnitev, s tem preprečujejo dostop vode med spojene dele ter tako preprečujejo korozijo

Tesnila za spoje morajo imeti naslednje lastnosti:

• zelo dober oprijem
• velika trdnost (npr. pri tesnjenju in lepljenju visoko vzdržljivih komponent)
• odlične protikorozijske lastnosti
• visoka fleksibilnost
• nizka elastičnost in enostavno glajenje, posebej pri vidnih spojih
• dovoljujejo barvanje
• zelo hitro sušenje in strjevanje

1. Butilna in plastična tesnila – nestrjevalna (po nanosu ne spremenijo strukture)

Lastnosti:
• se ne strdijo, obdržijo plastične lastnosti
• idealna za spoje med karoserijo in paneli
• zelo odporna na staranje
• ne postanejo krhka
• dobra za funkcijo podložk
• odlična zaščita pred vodo

Tesnjenje spojev - Tehnologija nestrjevalnih tesnil.

2. Tesnila iz sintetične gume – fizično sušeča tesnila (z izhlapevanjem vode ali organskih topil)

Lastnosti:
• sušenje poteka z izhlapevanjem topil
• odlična lepljivost, tudi na rahlo umazane ali mastne površine
• lahko jih prebarvamo, ko se posušijo
• odporna na vodo in slanico

Tesnjenje spojev - Tehnologija fizično sušečih tesnil.

3. Poliuretan (enokomponentni) – kemično sušeče tesnilo

Lastnosti:
• suši se z absorpcijo vlage iz zraka
• omogoča lepljenje in tesnjenje
• pred barvanjem se mora formirati skorja; primeren za vse običajne barve
• fleksibilen, se ne poveša pri nanašanju, deluje protikorozijsko

4. Modificiran polimer silana (enokomponenten) – kemično sušeče tesnilo

Lastnosti:
• suši se z absorpcijo vlage iz zraka
• omogoča lepljenje in tesnjenje
• pred barvanjem se mora formirati skorja; primeren za vse običajne barve
• ne vsebuje izocianatov
• ne vsebuje silikona
• odporen na UV sevanje
• brez vonja

Tesnjenje spojev - Tehnologija kemično sušečih tesnil.

5. Silkoni (enokomponentni) – kemično sušeča tesnila

• sušijo se z absorpcijo vlage iz zraka
• elastično lepljenje (niso uporabni za popravilo karoserije)
• ne vsebujejo izocianatov
• ne dovoljuje barvanja

Pri večini metod spajanja je potrebno spoj dodatno zatesniti,da preprečimo korozijo.

Geometrije pločevine (točkovno varjene, kovičene ali lepljene)

Tesnjenje spojev - Tesnjenje neenakih površin.

Tesnjenje med neenakima površinama, npr. prirobnica in vrata

Tesnjenje spojev - Tesnjenje enakih površin.

Tesnjenje med enakima površinama, npr. talni paneli

Tesnjenje spojev - Tesnjenje obeh površin.

Tesnjenje obeh površin

Trojni nanos: L-profili (pravi kot), npr. bočni in talni paneli

Tesnjenje spojev - Tesnjenje znotraj.

Znotraj

Tesnjenje spojev - Tesnjenje zunaj.

Zunaj

Tesnjenje spojev - Tesnjenje znotraj in zunaj.

Znotraj in zunaj

Primeri notranje uporabe:
Dno potniškega dela
Predel motorja
Dno prtljažnika
Zadnji panel
Pokrova prtljažnika in motorja

Primeri zunanje uporabe:
Krila
Vrata posode za gorivo
Prirobnice
Bočni paneli
Blatniki
Podvozje/pragovi

Tesnjenje spojev - Tesnjenje spojev v notranjosti.
Tesnjenje spojev - Tesnjenje spojev v notranjosti.
Tesnjenje spojev - Tesnjenje spojev v zunanjosti.