DIREKTNA ZASTEKLITEV

Direktna zasteklitev

NAVODILA: DIREKTNA ZASTEKLITEV


Vetrobransko steklo je zelo pomemben sestavni del avtomobilske karoserije. Povečuje strukturno trdnost vozila in zagotavlja varnost potnikov. Lepilo je edini način za pritrjevanje vetrobranskega stekla na karoserijo.

Nadaljnje informacije o varnosti, metodah direktne zasteklitve in testnih standardih najdete spodaj.

 

Testiranje trkov in zahteve izdelkov

Lahke konstrukcije in torzijska trdnost

Večfunkcijsko zastekljevanje

Funkcije dizajna

Direktna zasteklitev: dodatno znanje.

Spoznajte vse potrebno o direktni zasteklitvi.

Lepila za direktno zasteklitev Henkel zagotavljajo visoke standarde varnosti, ki so rezultat večletnih aktivnih raziskav in izkušenj OEM.

  • Vsi premium izdelki za direktno zasteklitev TEROSON so preizkušeni z realnimi testi trkov in certificirani s strani testne ustanove TÜV Rheinland.
  • Proces proizvodnje in kvaliteto izdelkov konstantno nadzoruje TÜV Rheinland.

Vetrobransko steklo absorbira del energije, ki se sprosti pri trku in zadrži zračno blazino na pravem mestu. Zagotovitev varnosti potnikov v skladu z varnim časom odpeljanja vozila pomeni, da mora v primeru nesreče lepilo zadržati vetrobransko steklo na mestu.

Varen čas odpeljanja je odvisen od sušenja in notranje trdnosti lepila.

Proces sušenja

Enokomponentni produkti

Dvokomponentni produkti

Nanos 3-4 mm se posuši v 24 urah pri 23°C in 50% relativni vlažnosti.

 

Enokomponentna poliuretanska lepila za direktno zasteklitev se sušijo pri sobni temperaturi in vlažnosti.
Formiranje skorje: nanos 3-4 mm se posuši v 24 urah pri 23°C in relativni vlažnosti >50%. 

Sušenje ob kemični reakciji med komponentama A in B.
Dvokomponentna PU lepila Henkel se popolnoma posušijo v dveh urah.

Dvokomponentna poliuretanska lepila za direktno zasteklitev se sušijo zaradi kemične reakcije med komponentama A in B. Sušenje je neodvisno od vlažnosti in temperature zraka (informacijo o hitrosti sušenja najdete v tehničnih podatkih izdelka).

Izboljšani standardni test za varnost je približno štirikrat strožji.

Vsi Henklovi produkti za direktno zasteklitev so testirani v skladu z enim od naslednjih dveh standardov.

Testni standard za varni čas odpeljanja pri lepilih za direktno zasteklitev:
FMVSS 0 = 50 km/h, čelni trk pri 100 % prekrivanju ali evropski standard = 64 km/h pri 40 % prekrivanju.

Standard ZDA (FMVSS 208/212)
(50 km/h, čelni trk s 100 % prekrivanjem).

Izboljšani standard za test trka
(64 km/h, 40 % prekrivanje) = 40 % širine najširšega dela avtomobila (brez upoštevanja stranskih ogledal).

Karoserijske komponente, ki nosijo breme (deli označeni z oranžno), so posebni podporni stebrički, za katere je zahtevana visoka trdnost. Pri lahko zasnovanih avtomobilskih karoserijah se uporabljajo tanjše jeklene plošče.

Zahteve po torzijski trdnosti vozila tako dajejo večji pomen na vetrobransko steklo. Slednje torej pomaga pri zagotavljanju trdnosti karoserije.

Lepila pri direktni zasteklitvi lahko izboljšajo strukturno trdnost do 40 %.

Vetrobransko steklo avtomobila v kombinaciji z lepili visoke trdnosti za direktno zasteklitev, ključno prispevajo k celotni trdnosti karoserije.

Visok modul trdnosti lepila (>2.5 MPa) zagotavlja večjo torzijsko trdnost avtomobilske karoserije.

Lepila za direktno zasteklitev z visokim modulom trdnosti so zelo priporočljiva za preprečevanje korozije. Lepila z nizkim modulom trdnosti prenašajo obremenitve na spojne površine, posledično pa je mogoče tudi lomljenje varov. V razpokah lahko pride do korozije, katere ni mogoče zaznati. Korozija pa lahko ogrozi trdnost šasije.

Definicija modula trdnosti:

Merilo notranje trdnosti lepila (merjeno v MPa) v odvisnosti od 10 % (G10) oz. 20 % (G20) raztezka.

Pri produktih za direktno zasteklitev Henkel, označenih s HM (visok modul trdnosti), je modul trdnosti višji od 2.5 MPa, kar predstavlja standard večine proizvajalcev avtomobilov.

Za zagotovitev funkcionalnosti integriranih anten in grelnih sistemov pri direktni zasteklitvi je zelo priporočljiva uporaba lepil z nizko prevodnostjo.

Uporabo nizko prevodnih lepil za direktno zasteklitev priporoča večina proizvajalcev vozil. Glej izdelke z oznako HMLC (visok modul trdnosti, nizka prevodnost).

Zaščita pred galvansko in kontaktno korozijo za aluminijaste karoserije.

Stik kontakta z električno prevodnim lepilom omogoča pretok električnega toka. To vpliva na oprijem barve ter posledično na dostop vlage pod barvni nanos in korozijo.

Brez vpliva na kvaliteto radijskega ali TV sprejema, na mobilno telefonijo, internet, navigacijske sisteme itd.

Definicija

Električna prevodnost:
• merilo sposobnosti določenega materiala za prevajanje električnega toka 
• nižja prevodnost pomeni višji izolacijski upor
• enota: Siemens/cm (rang 10-10)

Električni upor:
• merilo sposobnosti določenega materiala za upiranje električnem pretoku skozi material
• višji upor pomeni večjo izolacijsko sposobnost
• enota: Ohm x cm (rang 1010) 

Evolucija metod vgrajevanja steklenih komponent kot so vetrobranska, zadnja in bočna stekla. 

Sistem vgradnje z gumo
Vetrobransko steklo, vgrajeno in zatesnjeno z gumijastim tesnilom, npr. pri tovornih vozilih, avtobusih in gradbenih strojih.

Sistem z butilnim trakom
Za pritrditev vetrobranskega stekla na prirobnico se uporablja lepljiv butilni trak.

Z modernimi lepili Henkel strankam ponuja izboljšano rešitev za direktno zasteklitev, ki zagotavlja številne prednosti v primerjavi s starejšimi metodami zasteklitve.

Poliuretanska lepljena vetrobranska stekla

PUR lepilo se uporablja za lepljenje vetrobranskega stekla na prirobnico, s čimer se zagotovi 100% tesnjenje.

  • Pravilna razporeditev zračnih blazin omogoča maksimalno varnost potnikov
  • Znatno izboljšana torzijska trdnost
  • Izboljšana aerodinamika zaradi popolnega prileganja stekla na karoserijo